ההתלבטות ! חדר מחשב או אתר אירוח​

ההתלבטות ! חדר מחשב או אתר אירוח​

 

לא אחת מוצאות עצמן חברות High-Tec רבות בהתלבטות בשאלה האם לבנות לעצמן חדר שרתים ו/או האם להמשיך להחזיק את חדר השרתים שברשותן עם כל ההוצאות הכרוכות, לעומת יציאה לאתר hosting .
בדרך כלל יפנו החברות למנהל החשבונות של החברה עצמה כדי לקבל ריכוז עלויות שותפות שוטפות של החדר שברשותן.
הדוח שיגיש מנהל החשבונות יהיה דוח מצומצם שלא לוקח בחשבון פרמטרים רבים אותם צריך לשכלל כדי לקבל תמונת מצב אמיתית, ובשורה התחנות התחתונה ב 99% מהמקרים זה יהיהיציג הדוח מצג-שווא.
מנהל החשבונות של החברה אינו איש טכני ואין לו את הכלים להבין ולצפות את ההשקעות העתידיות שיידרשו בחדר המחשב כדי למלא את דרישות ה IT ואת דרישות ה Business התופחות. בשורה התחתונה הדוח לא ישקף תמונת מצב מלאה ונכונה.
הוא בדרך כלל יבדוק אילו השקעות / הוצאות נעשו בחדר עד היום ויניח שאותן ההוצאות ימשיכו גם הלאה.

כדי לקבל ראייה אסטרטגית לצפי ההוצאות וההשקעות שיידרשו בחדר, נדרש לשכלל הוצאות עתידיות לטווח של בין 8 ל 10 שנים קדימה.
בדרך כלל כשחברה סוכרת שוכרת שטח באתר Hosting אז היא תעשה את זה למשך תקופה ארוכה של בין 8 ל 10 שנים בגלל עניין השבתת השירותים שהיא מספקת ללקוחותיה בתקופת המעבר + עלויות מעבר גבוהות.
בנוסף חשוב לציין שככול שמתמהמהים בהחלטה אם לצאת או לא, אז צפי עלויות המעבר רק גדל בגלל התווספות שרתים ושירותים נוספים שלעיתים נעשים כל כך חשובים שלא ניתן להפסיקם גם לא לשנייה בודדת אחת.
כדי לפתור זאת יידרש מצוות ה IT של החברה להקים סביבת IT מקבילה לחלוטין באתר ה Hosting, לחברה ב parallel לחדר המחשב הקיים ורק אז ניתן יהיה לנתק ולעבור ולבצע מעבר שקט לאתר החדש. פעולה זו תדרוש ממחלקת ה IT לרכוש שרתים מקביליים לבצע את כל חיבורי הרשת המקבילה להפעיל, לבדוק ולאשר, וכל זאת לפני המעבר עצמו, מה שאומר על חשבון שכירות ה Hosting . מה הכוונה במשפט זה? האם התכוונת לעלויות נוספות מעבר לעלות השכרת השטחים באתר COLO?
חדר קטן לאומת לעומת זאת, יוכל לעשות מעבר בשיטה של “Lift and shift” אז העלויות נמוכות משמעותית.

אז מה נדרש כדי לייצר טבלה נכונה ככול ואמיתית שניתן לשתשקף את צפי העלויות העתידיות של החדר שברשותכם.
אם יש לכםקיים ברשותכם חדר מחשב, אז בבדאי בוודאי יש לכם ציודים אלקטרומכניים חיוניים. יש אם כן לבדוק תחילה את התוכניות של חיבורי החשמל ה SLD, מיזוג האוויר, מערכות הגילוי והכיבוי וכל יתר המערכות החיוניות, זאת כדי למצוא SPOF – Single Point Of Failure דהיינו נקודות כשל מרכזיות בהספקת החשמל ו/או מיזוג האוויר, והספק Capacity .
בדיקה זו תספק 2 נתונים חשובים:
1. לכל SPOF יש "תג מחיר" (אובן חומרה, אובדן מידע, אובדן ימי עבודה, קנסות מלקוחות החברה ואובדן אימון הלקוחות בכם) ולכן כשמשכללים את כל צפי העלויות אז יש לקחת בחשבון גם את ההסתברות של נפילה טוטאלית של החדר לאומת לעומת אתר Hosting אחר.
2. האם המערך האלקטרומכני שלכם בכלל יכול לתמוך בצריכת ה IT העכשווית ו/או יוכל להמשיך לתמוך בצריכת חדר המחשב בהתחשב בצפי הגידול העתידי, ומתוך זה להבין אילו עלויות נוספות יידרשו כדי להתאים אותו לגדילה ו/או לצריכה העכשווית.
בנוסף יהיה גם להביא בחשבון את עלויות החלפת המערכות העתידיות עקב End Of Life” "הזדקנות" וגם ולהביא בחשבון את עלויות החלפת הרכיבים, לדוגמא קבלים, מצברים, רצועות/מנועים ביחידות מיזוג אוויר וכ"ד.
יש להכניס את כל עלויות הסכמי השירות ואת כוח האדם שמוקצה לטובת אחזקת החדר עצמו. גם את שכירות שטח הרצפה של החדר ושל כל השטחים הטכניים יש לשכלל.
בנוסף יש גם לבדוק את רמת ה PUE של החדר Power Utilization Efficiency ולהשוות אותה למה שתשלמו באתר Hosting חיצוני.

רקך לאחר בדיקה מקיפה כזו תוכלו להתקבל תמונה קרובה מאוד לצפי העלויות העתידיות לאומת לעומת אתר Hosting כדי על מנת לגבש החלטה לאן הולכים.

חברת אינפיניטי הנמצאת בצומת רעננה בה היא בונה את חדר המחשב הממוקם מתחם תעסוקה המתקדם ביותר בארץ – אינפיניטי פארק, ומתמחת בבנייה והקמה של חדרי מחשב מציעה בין היתר את שירותי בדיקת ה audit מהסוג שתואר מעל, והיא כמובן תשמח לספק לכם פגישת ייעוץ בעניין.